דלג לתוכן

10 סיבות לעבוד במשרדים/מתחמי עבודה משותפים

בשנים האחרונות מוקמים מתחמי עבודה שיתופיים בקצב מסחרר בארץ ובעולם. למתחמים אלו תועלות ויתרונות רבים לעוסקים במגוון תחומים. האם הם מתאימים גם לך? מצאנו 10 סיבות לצאת מהבית ומבית הקפה ולעבור למתחם עבודה משותף.

10 סיבות לעבוד במשרדים/מתחמי עבודה משותפים

1.
זה מגניב וזה טרנדי. מתחמי עבודה משותפים הם הדבר החם ביותר כיום בשוק הנדל"ן ובסטארטאפ ניישן. מה שהתחיל כצורך ממשי וכפתרון אידיאלי בעבור יזמים ופרילאנסרים, הפך לטרנד סוחף בארץ ובעולם, לא רק לסטארטאפיסטים אלא גם ליזמי נדל"ן, קבוצות של יזמים חברתיים, עצמאיים ובעלי עסקים שונים. 

2.
זו סיבה לקום בבוקר, להתלבש ולצאת לעבוד. ההפרדה הפיזית בין הבית לבין המקום ממנו עובדים, חיונית בעבור שיפור הריכוז, צמצום הסחות הדעת והנגזרת של אלו - העלאת התפוקה שלנו בעבודה. בנוסף, היציאה מהבית והעבודה ממקום חיצוני, מוסיפה לבטחון שלנו בעצמנו, מקנה תחושת שייכות, ממקדת בעשייה אפקטיבית ובניהול זמן נכון. 

3.
זה נוח מאד. הקלות והפשטות בה אפשר לשכור מקום במתחמי העבודה המשותפים, מנגישים את השירות הזה כמעט לכל אחד. אין שום סיבה ליזם צעיר בתחילת דרכו, לאיש הייטק בכיר או לגרפיקאי פרילאנס, לשכור משרדים בשכירות ארוכת טווח, להתעסק בבירוקרטיות הקשורות בתשלומים והתחייבויות, כאשר כל אלו מטופלים במקם אחד. זה בוודאי נכון אם מדובר בשכירות קצרת מועד, אך פעמים רבות, גם שכירויות ארוכות טווח יכולות להשתלם. כך במקום להשקיע זמן, אנרגיות ומשאבים על בירוקרטיות שונות, ניתן להשקיע את כל אלו - בעבודה שלך. 

4. 
זה מעודד יצירתיות וחדשנות. מתחמי העבודה המשותפים מעוצבים ומסודרים באופן הדומה לעיצוב בחברות הייטק ובסטארטאפים, בהן תכניות האופן - ספייס וחללי העבודה הפתוחים והמשותפים, יצרו קרקע פוריה ליצירתיות וחדשנות ולסביבת עבודה המאפשרת מעוף וחשיבה יצירתית.

5. 
זה דינאמי ומגוון. בדיוק כפי שמתאפשרת לנו שכירות לזמן קצר במתחמי העבודה המשותפים, כך מתאפשר לנו לשנות את המרחב אותו אנו צריכים. הקבוצה גדלה משלושה אנשים לשישה? אין בעיה לשנות ולהגדיל את מספר עמדות העבודה או לעבור לחדר אחר. כל זאת מתאפשר ללא בירוקרטיות, ללא צורך בחיפוש אקטיבי אחר מקום חלופי, התרת חוזים וכיוצא בזה, ומאפשר לנו להתמקד ולהשקיע אנרגיות, משאבים וזמן אך ורק בעבודה שלנו. 

6.
 זה מאפשר היכרויות ונטוורקינג. במתחמי העבודה המשותפים אפשר למצוא אנשים נוספים שעובדים בתחומים הדומים לשלנו, חופפים לשלנו או אפילו שאינם קשורים קשר ישיר, אך יכולים לספק כיוונים חדשים ורעיונות שונים בתחום הרלוונטי לנו. בנוסף, מטבע הדברים, המפגש היום יומי באותו המקום עם אנשים קבועים, מאפשר לנו להכיר אנשים חדשים. כמו במקומות עבודה רבים, גם כאן יכולים להיווצר קשרי חברות וידידות שימשכו מעבר לשעות העבודה. 

7. 
זה נגיש מאד. מתחמי עבודה משותפים רבים ממוקמים במכוון בקרבה לתחבורה ציבורית, חלקם בעלי הסדרי חניה וחלקם ממוקמים ממש במרכז העיר. כאשר בוחרים מתחם עבודה, חשוב לבדוק את דרכי ההגעה אליו, את זמן ההגעה אליו ואת אפשרויות החניה באזור. 

8. 
זה משדר רצינות ומקצועיות. עבודה מתוך מתחם עבודה משותף משדר משהו אחר, מקצועי יותר, רציני יותר ומכוון מטרה הרבה יותר מאשר עבודה בבית או בבית קפה. פגישות שיתנהלו בחדרי הישיבות במתחם העבודה המשותף, יתקבלו בצורה אחרת ובאוירה אחרת מאשר בסלון הבית או בבית קפה ולפיכך יכולול להביא לתוצאות שונות ואפקטיביות יותר. 

9. 
זה יוצר מחוייבות. בין אם מדובר ביוזמה פרטית של אדם אחד, רעיון של קבוצת יזמים או עבודת פרילנס ללקוחות שונים, עצם השכירות של חלל העבודה, יוצר אצל השוכר מחוייבות לפרויקטים שלו, ומממקד אותו בעבודה עליו. 

10.
זה מאפשר לנו לחיות את החלום. עד שנצליח, נעשה אקזיט, נתמנה לתפקיד הבכיר שחלמנו עליו או נמצא משקיע, עד שלנו יהיו משרדים כאלה באמת, נוכל לחיות את החלום. נוכל להגיע כל בוקר למשרדים המעוצבים, עם הריהוט המיוחד, הנוף ההורס, שולחן הבר במטבחון, חדר הישיבות המגניב ולדמיין איך גם לנו יהיה כזה, רגע אחרי שנצליח. 

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה