דלג לתוכן

10 נושאים שחשוב לבדוק בבואנו לבחור מתחם עבודה משותף

קיפלנו את המחשב הנייד משולחן האוכל, סגרנו את הטלויזיה בסלון, נפרדנו לשלום מהמלצרית בבית הקפה השכונתי והחלטנו להתייעל ולעבור לעבוד במתחם עבודה משותף. הנה מספר נושאים שכדאי לבדוק רגע לפני שבוחרים מתחם:

 10 נושאים שחשוב לבדוק בבואנו לבחור מתחם עבודה משותף
1. תקציב

שיקולי התקציב שונים כמובן מאדם לאדם, מפרויקט לפרויקט, משכיר לעצמאי ומסדרי עדיפויות שונים של כל אחד. יחד עם זאת, כדאי לבדוק מה התמורה המתקבלת מאותו תקציב, הן במתחם עצמו והן בהשוואה בין מתחמים. אותו סכום יכול לשמש לעבודה לתקופה קצרה במשרד פרטי או לשמש לעבודה לטווח ארוך יותר בישיבה באופן ספייס. מומלץ לבצע השוואת מחירים בין המתחמים שונים, בדיקה זו יכולה לחסוך סכומי כסף נכבדים מהתקציב שלנו. 

2. לוקיישן 

חשוב שהמתחם שנבחר יהיה קרוב ככל שניתן למקום המגורים שלנו, וזאת על מנת להימנע מפקקים, מזמן נסיעה ארוך ומבזבוז זמן יקר על הגעה. יחד עם זאת, ישנם שיקולים נוספים בבואנו לבחור את מיקום המתחם, למשל - במידה ומדובר בקבוצת יזמים, הרי שכדאי שהמתחם יהיה קרוב ונגיש לכולם.  

3. דרכי הגעה למתחם

כדאי לבדוק איזו תחבורה ציבורית מגיעה למתחם. הקבוצה מתכוונת להתרחב בהמשך? האם מתוכננות פגישות עם עמיתים, לקוחות או משקיעים פוטנציאלים במתחם? אם כן, נרצה להקל עליהם כשיגיעו אלינו. 

4. חניה 

מומלץ לבדוק מה הם הסדרי החניה הנהוגים באזור המתחם, בין אם אנו נשתמש בהסדרים אלו או בין אם  לא. במידה ואנו בעלי רכב, יש להכניס את שיקול התשלום בעבור חניה למסגרת התקציב שלנו. האם מדובר בתשלום קבוע לחניון? הסדר עם חניון מסוים? חניה כחוק ללא תשלום במרחק הליכה? האם אופי העבודה שלנו הוא כזה המצריך ניידות עם הרכב, כלומר כניסה של מספר פעמים ביום לחניון? מה המשמעות הכספית של זה? 
גם במידה ואינכם בעלי רכב, מומלץ לבצע בירור על הסדרי החניה הנהוגים באזור, וזאת לטובת המבקרים השונים הצפויים להגיע אלינו במהלך עבודתנו.

5. ניידות בין מתחמים 

אופי העבודה שונה כמובן מיזם ליזם, מקבוצה לקבוצה. חשוב להגדיר מראש- מה הצורך של הקבוצה במתחם? האם קיימת התניידות בין ערים שונות בארץ? האם נמצאים בחלק מהשבוע בתל אביב וחלק בבאר שבע? האם אנו צפויים לעבוד על הפרויקט בתקופה מסויימת מארה״ב? ניתן לבדוק בפשטות מה האפשרויות הניתנות במעבר ממתחם למתחם באותה רשת מתחמים, בארץ ובחו״ל, והאם ההתניידות הינה בתוספת כספית.

6. פרטיות

נכון, מדובר במתחמי עבודה משותפים, בקהילה ובשיתופיות. יחד עם זאת, סביר להניח כי במידה זו או אחרת, נבקש פרטיות לעצמנו. כדאי לחשוב על כך מראש - האם יתבצעו הרבה שיחות טלפון במהלך העבודה או שרוב ההתנהלות שלי היא באמצעות דוא״ל והודעות טקסט? במידה ואנו משערים כי יתקיימו לא מעט שיחות טלפון, רצוי לבדוק באילו תנאים ניתן לבצע את שיחות הטלפון והאם זה מספק את הצרכים שלנו. במקרים בהם ידוע מראש על ביצוע שיחות טלפון רבות, מומלץ מראש להתמקד בבחירת חדרים סגורים ולא בישיבה באופן ספייס. 

7. פגישות רבות משתתפים

במידה ואופי העבודה שלנו הוא כזה הדורש קיום פגישות רבות משתתפים בתדירות גבוה, רצוי להיערך מראש ולבדוק מה האפשרויות העומדות בפנינו במסגרת המתחם: כמה חדרי ישיבות קיימים, לכמה משתתפים הם מתאימים, מה הזמינות שלהם ועוד. בנוסף, כדאי לבדוק אם בסביבת המתחם פועלות מסעדות או בתי קפה שניתן לקיים גם בהם פגישות. 

8. קרבה ליזמים אחרים העוסקים בתחומים דומים 

המטרה הראשונית לשמה הוקמו מתחמי העבודה המשותפים היתה ליצור קהילה שתאפשר הפריה הדדית ושיתוף ידע. במידה וקיימים צורך ורצון לנטוורקינג ולהיכרויות עם יזמים הדומים לכם או המעניינים אתכם, כדאי גם לבדוק היכן הם ממוקמים ומהיכן הם עובדים. 

9. שעות פעילות המתחם 

זה נשמע טריוויאלי, אבל זה לא. כדאי לבדוק מה שעות הפעילות של המתחם והאם שעות הפעילות  עונות על הצרכים שלנו. כדאי לבדוק אם במהלך העבודה המתוכננת נזדקק לשירותי משרד גם בשעות הלילה או סוף שבוע ואם כן, אז כדאי כמובן לבחור במתחם שעונה לנו על צורך זה.

10. העשרה ואקסטרות

על מנת שנוכל להיות אפקטיביים ויצירתיים, חשוב שנהנה ונשמח להגיע למתחם. מכורים לקפה? מתים על בירה אחר הצהריים? נוף לים הוא פסגת החלומות? 
או אולי הרצאות ההעשרה הן אלה שקוסמות לכם? 
כדאי לבדוק מראש מה האקסטרות במקום, מה הם ההעשרות, האם מתאימים לכם מבחינת התכנים ולוחות הזמנים. 

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה