דלג לתוכן

4 סיבות שיגרמו לכם להצטרף לחלל עבודה משותף בשנת 2018

השנה החדשה החלה, ורובנו מתחילים לתכנן החלטות לשנה הזו. רבים עוד מתמקדים בשיפור הבריאות הפיזית שלהם אחרי חגיגות הסילבסטר, אבל מה לגבי בריאות הנפש? קל להזניח אותה בייחוד כשאתה פרילאנסר.

4 סיבות שיגרמו לכם להצטרף לחלל עבודה משותף בשנת 2018

אופי עבודתם של פרילאנסרים מזיק לבריאותם הנפשית בעקבות שעות העבודה הארוכות והמחסור באינטראקציה עם בני אדם. קו-וורקינג יכול להיות הפתרון המושלם שאתם צריכים כדי לאפשר לבריאותכם ולעסק שלכם לפרוח במקביל, הודות לקהילה החזקה של מוחות דומים אליה תוכלו להשתייך. סיבה זו ומגוון יתרונות בריאותיים נוספים, מבהירים למה כדאי שבחינת חללי העבודה המשותפים תהיה בראש רשימת ההחלטות שלכם לשנה הקרובה.

זו לא הפתעה גדולה שפרילאנסרים נשחקים בקלות יותר מאשר העובד הממוצע. כאשר העובד צריך לדאוג לעסק של עצמו, להיות גמיש, להגיב לכל שינוי, להתמודד עם חוסר יציבות ולהיות ערני ופעיל בכל עת - לא פלא שהוא נשחק. לרוב, דווקא להיות "אדון לעצמנו" גורם לנו לעבוד הרבה יותר שעות.

מחסור באינטראקציה אנושית גם היא תוצאה מסוכנת של עבודה כעצמאי. בני האדם הם יצורים חברתיים. היחסים שאנחנו יוצרים במסגרת העבודה, היכן שאנחנו מבלים את רוב היום שלנו ומוציאים את רוב האנרגיה שלנו, משפיעים באופן מובהק על מצב הבריאות הנפשית והפיזית שלנו.

כולם נוטים לחשוב שלפרילאנסרים יש את אווירת המשרד המושלמת ואת האיזון המושלם בין החיים לעבודה, אך כל זה מושלם רק בתאוריה ולרוב לא בפועל. כאן נכנס עולם הקו-וורקינג. קו-וורקינג נותן לפרילאנסרים חלל עבודה חדש, תחושת קהילה, פרספקטיבה חדשה על העבודה שלהם.

 

אלו 4 דרכים בהן קו-וורקינג יכול לעזור לכם להשיג בריאות נפשית טובה יותר לשנה החדשה:

1. תהיו חלק מצוות

מחקרים רבים שנעשו במבחר מדינות הראו שההזדהות החברתית בעבודה, או במילים אחרות תחושת ה"אנחנו", מתואמת מאוד עם תחושה נפשית טובה ויתרונות בריאותיים פיזיים. תחושה של מנהיגות תומכת חשובה גם כן לרווחתכם הנפשית. כלומר, לעבוד תחת מנהל מתואמת עם הזדהות חברתית, וכך בעצם גם עם בריאות פסיכולוגית. קו-וורקינג נותן לפרילאנסרים קהילה. כמובן שזה תלוי בסגנון הניהול של חלל העבודה, אבל ברוב החללים ישנם מנהלי קהילה שתפקידם לדאוג לצמיחת הקהילה ולסייע לה מבחינה מקצועית וחברתית.

2. תוכלו להפריד את החיים מהעבודה

חללי העבודה המשותפים מסייעים לנו להפריד את המשרד מהבית. פרילאנסרים רבים משתמשים בחלל העבודה כדי להמנע מהסחות דעת, מה שמאפשר להם להתרכז בעבודה בלבד. יצירת הרגלים ושגרה מעניקים ליום שלנו מבנה. יציאה מהבית למטרת עבודה מעניקה לנו תנועתיות במהלך היום.

3. תיצרו הזדמנויות לשיתופי פעולה

סיבה נוספת לנטייתם של פרילאנסרים לעבוד יותר מדי היא העובדה שהם עובדים לבד. אין להם הרבה ברירות, כי אם הם לא יעשו את העבודה – אף אחד אחר לא יעשה אותה. 
נטוורקינג הוא אחד היתרונות הגדולים שחלל עבודה משותף יכול לספק לממברים שלו. בחללי העבודה יש לממברים את ההזדמנות לתקשר ולעבוד עם אנשים הדומים להם – ניתן למצוא מישהו שדומה לנו ביכולותיו כדי שיעזור בעומס העבודה, וניתן להיעזר במישהו עם מיומנות משלימה שיעזור לנו להרחיב את העסק.
כאשר אתה עובד בחלל עבודה משותף, אתה לא לבד. שיתוף פעולה לא רק עוזר להקל על הלחץ, הוא גם משפר את העסק שלך – יותר משני שליש מהעסקים מדווחים על שיפור העסק הודות לההזדמנויות המוצעות על ידי חללי עבודה משותפים.

4. תהיו מוקפים באנשים שאוהבים את מה שהם עושים

האווירה הטובה והבריאה שחללי עבודה משותפים מקדמים ומשרים נובעת מהאנשים שהם מאחדים בחלל המשותף. זו נבואה שמגשימה את עצמה. לפי מחקרים, ישנן שלוש סיבות משמעותיות לכך שאנשים משגשגים בחללי קו-וורקינג; הם מאמינים שעבודתם משמעותית, שיש יותר שליטה בעבודה, ושהם חלק מקהילה. 
במילים אחרות, עצמאות בעבודה וקו-ווקינג מאפשרים גמישות מבחינת העבודה שאנו עושים והאנשים שאנו בוחרים לעשות זאת איתם. גמישות זו מביאה איתה תחושה של רווחה נפשית.

קו-וורקינג = קשרים

אוכלוסיית הקו-וורקינג צפויה לגדול ל3.8 מיליון ממברים ו-26,000 חללי עבודה משותפים עד 2020. כלומר, גם מספר המקומות הכולל יגדל וגם מספר העמיתים באותם המקומות יגדל. 
אך דבר זה לא ישנה את תחושת הקהילה הקיימת בחללי עבודה משותפים. מחקר נוסף מגלה כי העליה הגלובלית האחרונה בקו-וורקינג לא הובילה לסביבת עבודה מבודדת יותר. להיפך, בחללי עבודה עם יותר ממברים מדווחים על תחושת קהילתיות גדולה יותר מאשר אלו עם פחות.
הביקוש אומנם יהיה גבוה, אבל זה מרגיע לדעת שככל שהקהילה גדלה במספר, כך גם תחושת הקהילתיות שרבים מהפרילאנסרים מרווחים ונהנים ממנה. 
חללי עבודה משותפים מעניקים לנו את הגמישות לנסות מקום מסויים למשך כמה שבועות, ללא חתימה על הסכם שכירות מגביל. דבר זה נותן לנו את ההזדמנות לפגוש אנשי קשר שימושיים, ליצור חברויות ולהתנסות בסביבה אחרת. זה הגיוני מנקודת המבט של העסק, וחשוב יותר – זה הגיוני מנקודת המבט של השקט הנפשי שיהפוך את הקו-וורקינג להחלטתכם לשנה החדשה.

 

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה