דלג לתוכן

חללי עבודה משותפים – 5 המיתוסים הכי גדולים

מיחידים, דרך חברות קטנות ועד תאגידים גלובליים ענקיים - כולם כבר הבינו את היתרונות שבחללי העבודה המשותפים והצטרפו אליהם. ובכל זאת, בגלל כמה מיתוסים, נותרו עוד כמה שחושבים שעולם הקו-וורקינג הוא לא בשבילם. החלטנו לעשות להם סדר ולנפץ את המיתוסים:

חללי עבודה משותפים – 5 המיתוסים הכי גדולים

מיתוס 1# - קו-וורקינג מתאים רק לפרילאנסרים, סטארטאפים ויזמים

אם אתם בשנות ה50-60 לחייכם, או שאתם עובדים בתאגיד גדול, אולי חללי עבודה משותפים מרתיעים אתכם. ייתכן שאתם חושבים שברגע שתכנסו לחלל העבודה כולם ינעצו בכם מבטים, יבחנו מה אתם לובשים ויחשבו שאתם לא קשורים לשם. אל תדאגו – גם אם אתם מאותגרים אופנתית, בכל זאת תמצאו סביבה מקבלת פנים בחלל העבודה הקרוב. 
אתם מבינים, העניין המרכזי בחללי עבודה משותפים זה שיתופי פעולה וקהילה – מה שמחייב קבלה של האחר על מנת לשגשג. אז גם אם אתם לא מתאימים בדיוק לתדמית הקו-וורקינג שיש לכם בראש, תהיו בטוחים שכולם יקבלו אתכם. 
חוץ מזה, בשנים האחרונות תאגידים גדולים שולחים עובדים לחללי עבודה משותפים, והמגמה הזו נמצאת בהאצה מתמדת. חברות גדולות כמו מייקרוסופט, IBM ספוטיפיי ועוד קפצו על רכבת הקו-וורקינג, ואתם יכולים להצטרף אליהם.

מיתוס 2# - חללי עבודה משותפים רועשים וחברתיים מדי בשביל לעבוד כמו שצריך

עכשיו אחרי שאתם יודעים שהממברים האחרים בחלל העבודה יהיו נחמדים, ההתנגדות הבאה שלכם בטח תהיה "הכל טוב ויפה, אבל אני לא מעוניין לבזבז את כל יום העבודה שלי בנסיון ליצור חברים. אני מנסה לעבוד כאן!".
התנגדות הגיונית בהחלט – אם אנשים מדברים, הם עלולים להרעיש ולהפריע לעבודתכם. או אפילו יותר גרוע – הם עלולים לנסות לדבר איתכם כשאתם בדיוק בשיאה של החשיבה הכי אסטרטגית שהייתה לכם אי פעם. בטח תשמחו לדעת – אתם יכולים לדבר כמה שרק תרצו בחלל העבודה שלכם. הסוד טמון בדבר קטנטן ושימושי במיוחד: אוזניות מבטלות רעש (או אפילו סתם אטמי אוזניים). 
האוזניות (או אטמי האוזניים) ישרתו שתי מטרות:
1. הן יחסמו את הרעשים סביבכם.
2. הן ישלחו מסר אוניברסלי ברור לכל האנשים – "אני לא במצברוח לפטפוטים עכשיו, תודה ושלום"

מיתוס 3# - זה ממש כמו לשכור משרד רגיל

שכירת משרד יכולה להיות צעד חכם לסטארטאפ. אם אתם רוצים שרק הצוות שלכם ינכח באיזור שבו אתם עובדים כל היום, כנראה עדיף לכם לשכור משרד.
אבל, במקרה זה אולי תסבלו מהבעיות הבאות:
1. לאנשים ימאס לראות אחד את השני בכל יום.
2. שיעמום ובדידות פוטנציאלית.
3. מחסור באנשים חדשים שיציעו רעיונות מרעננים 

בחלל עבודה משותף תוכלו להנות משני העולמות – גם משרד וגם איזור קפה. תהנו מהציוד ומהאינטרנט המהיר שבמשרד, וגם מהפוטנציאל ליצירת קשרים חדשים ושיחות באיזור הקפה.

מיתוס 4# - כל חללי העבודה המשותפים הם אותו דבר

ההבדלים בין חללי עבודה משותפים הם גדולים. לכן, אם אתם נתקלים בחלל עבודה שלא לטעמכם, פשוט נסו אחד אחר. הוייבים, רמת האינטראקציה החברתית, רמת הקהילתיות משתנים בין חלל אחד למשנהו. יש מקומות שבהם יותר קל לפגוש אנשים חדשים וליצור קשרים, ומצד שני יש מקומות שבהם הסביבה שקטה ומיועדת לעבודה יעילה יותר. לפעמים אפילו יש הבדלים גדולים בין שני סניפים של אותה רשת.

מיתוס 5# - אין סיכוי שיש חלל עבודה משותף קרוב לבית שלי

בימינו פותחים חללי עבודה כמעט בכל עיר וישוב, גם אם מדובר באיזורים פריפריאליים. לכן, במקום להמשיך לעבוד בבתי הקפה ולבזבז כסף, או לחילופין לעבוד במיטה בבית ולא לסיים את העבודה – תרימו את הראש. כנראה שיש חלל עבודה לא רחוק מכם, ואפילו כמה. תוכלו למצוא זאת במנוע החיפוש של ספייסינג. 

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה