דלג לתוכן

כללי התנהגות בחלל עבודה משותף – איך לא להיות "הבחור/ה המרגיז/ה"

עבור חלק מהאנשים, הבנה של כללי התנהגות ראויים ונימוסים טובים הם לא דברים שבאים באופן טבעי. רובנו לא למדו מה הם כללי ההתנהגות בחלל עבודה משותף. יותר מזה, האווירה ה"זמנית" שמתקבלת בחללי עבודה משותפים יכולה לגרום לכך שאנשים יהיו פחות מוטרדים ממה שהם גורמים לאחרים להרגיש.

כללי התנהגות בחלל עבודה משותף – איך לא להיות

ובכל זאת, יש אינספור יתרונות לאדיבות בחלל עבודה משותף.  למשל, אם תכבדו את העובדים האחרים גם הם יכבדו אתכם. הכבוד הזה יהפוך את משימת ההתיידדות, ובעתיד גם הצעות ופניות מקצועיות, לקלות יותר. 
בנוסף, חלל עבודה משותף הוא מקום הרבה יותר נעים לעבודה כאשר יש קווים מנחים מסויימים לקהילה. כלל הזהב בקו-וורקינג הוא להיות מתחשב. תמיד תחשבו כיצד הפעולות שלכם ישפיעו על אחרים.
בכלליות, אם אתם לא יודעים מה נהוג בחלל העבודה שלכם, פשוט תשאלו. רוב הצוות והותיקים ישמחו לעזור. אחרי שזה נאמר, הנה כמה קוים מנחים אוניברסליים של כללי התנהגות ברוב חללי העבודה בעולם.

1# תשלטו ברמת הרעש שלכם

מטבע הדברים, חללי עבודה משותפים לא יהיו שקטים כמו משרדים פרטיים. ובכל זאת, יש הבדל גדול בין הרעש שנוצר מצעדים של מישהו או מהתעסקות בדפים, לבין הרעש הנוצר ממוזיקה חזקה שמישהו שומע או מישהו שמדבר בטלפון.
יש סיבה לכך שאוזניות נפוצות כל כך בחללי עבודה משותפים – הן מאפשרות לכם להתרכז יותר בקלות, ובו זמנית מאפשרות לאחרים להמשיך בשלהם. הקשבה לרעש לבן דרך המחשב או הטלפון זו דרך מצויינת לחסום הסחות דעת מהסביבה. 
כמובן שהמצב האידיאלי היה אם לא היו הסחות סביבתיות מלכתחילה. אז תהיו אתם בעצמכם השינוי לו אתם מקווים בחלל העבודה המשותף. שמרו על רמת הרעש שלכם נמוכה. אם אתם משוחחים עם מישהו בסביבה – דברו בשקט או הזיזו את הדיון שלכם לקפיטריה או ללאונג'. 
כשאתם צריכים לעשות שיחת טלפון, גשו לאיזור המיועד לשיחות טלפון בחלל העבודה. לעתים קרובות מעודדים את דיירי המתחם לעשות שיחות בחדרי ישיבות או בחדרים המיועדים לשיחות סקייפ. אם אינכם בטוחים פשוט תשאלו. חבר צוות או דייר ותיק בחלל העבודה ישמחו להכווין אתכם.

2# כבדו את חדרי הישיבות

חדרי ישיבות הם אחד מהאספקטים החשובים ביותר בחברות שלכם בחלל עבודה משותף. תעשו את כל המאמצים לפנות את חדר הישיבות כשנגמר לכם הזמן. אתם לא יכולים לדעת מתי מישהו אחר מחכה לשיחה חשובה מלקוח פוטנציאלי. 
בנוסף, הקפידו לבטל את הזמנתכם לחדר ישיבות במקרה שהלקוח שלכם לא מגיע או שמשהו אחר צץ. זה תמיד חבל שחדר הישיבות נשאר ריק בזמן שמישהו אחר יכל לעשות בו שימוש טוב. 
ובהמשך לכך, תתחשבו ואל תשריינו את חדר הישיבות יותר מדי פעמים. זה לא הוגן כלפי ממברים אחרים אם תמיד תשריינו את חדר הישיבות בשעות השיא רק כי אולי תזדקקו לו.

3# שימרו על המטבח נקי

המטבח הוא הלב (והבטן) של חלל העבודה המשותף. זה חדר מאוד פופולרי. ובכל זאת, זה כנראה המקום שבו מתרחשות רוב ההפרות של כללי ההתנהגות בחללי עבודה משותפים. למזלכם, אפשר ללמד נימוסים טובים. הנה כמה קווים מנחים:

  • שטפו את הכלים המלוכלכים שלכם אחרי האוכל. בנוסף, נקו את השולחן שאכלתם עליו.
  • שמרו על הסדר במקרר.
  • תהנו מהשתייה החינמית ומהכיבוד, אבל תזהרו לא לאכול את הצהריים של מישהו אחר.
  • נסו להמנע מהכנת אוכל עם ריחות חזקים.
  • תלעסו בשקט ובפה סגור.
  • בסיום הארוחה, קחו מסטיק או סוכריית מנטה. אף אחד לא אוהב שנושמים עליו ריח של שום, בצל או דגים.

 

4# תהיו חברתיים בזמנים הנכונים

תתחילו שיחה או תזרמו בשיחה שמישהו התחיל איתכם. זה לא אומר שצריך לנסות לפטפט עם מישהו ששקוע מאוד בעבודתו, אבל שיחות קצרות יכולות להיות מעולות בקפטריה או בלאונג'. 
להיות חברתיים ולהכיר אנשים מעניינים חדשים זה אחד מהיתרונות הכי גדולים של חללי עבודה משותפים, בייחוד אם אתם גרים בחו"ל. שיחות כנות וחברותיות יכולות להיות דרך מעולה ליצור חברים חדשים, להרחיב את הרשת וכנראה גם דרך להשיג עוד פניות. 
רק תדאגו להתחיל שיחות כיפיות ומעניינות, ולא שיחות שמסבירות על העסק שלכם ולמה כדאי לקנות מכם. אף אחד לא אוהב נאומי מכירות לוחצים בזמן הפסקת הצהריים.

5# תשתפו את הציוד המשותף

יש סיבה לכך שהציוד נקרא "משותף" ולא "אישי". כולם אמורים להנות ממתקנים משותפים, כמו מכונות צילום, מדפסות ושולחן פינג-פונג.
אולי תשקלו להדפיס את 1000 הפלאיירים שלכם בשעה פחות עמוסה, או לפחות תשאלו אנשים אחרים אם הם צריכים להשתמש במדפסת לפניכם. תהיו אדיבים כשאתם משתמשים בציוד או במתקנים משותפים. אם תהיו אדיבים, גם אחרים יהיו אדיבים כלפיכם.

6# כמה חוקים מהירים

  • אל תשנו את מיזוג האוויר ואת הטמפרטורה בלי אישור. תלבשו ג'קט או לחילופין תורידו אותו.
  • המנעו משפה גסה ולא ראויה.
  • אל תטרקו דלתות.
  • אל תפלשו למרחב האישי של אחרים. אם אתם יושבים בשולחן משותף אל תפזרו את הבלאגן שלכם לחלקת העבודה של אחרים.
  • נקו את עמדת העבודה שלכם בסוף יום העבודה.
  • עשו היכרות אם אתם מרגישים שממברים אחרים יכולים להנות מהחיבור.
  • החזירו ציוד שלוויתם מדיירים אחרים בחלל העבודה או מחלל העבודה עצמו.
  • ודאו שאתם מריחים טוב. אל תגזימו עם הבושם, אבל תדאגו להתקלח אם עשיתם אימון באמצע היום.

מסקנה

להיות עובדים אדיבים ונחמדים בחלל העבודה המשותף זה לא קשה. זה בסך הכל מצריך מכם קצת מודעות עצמית ומאמץ תודעתי. המאמץ הקטן הזה יכול להשתלם לכם ולהפוך את השהות בחלל העבודה למהנה עבור כולם. ומי יודע? אולי הנימוסים המדהימים שלכם יעזרו לכם ליצור קשרים או להשיג לעצמכם לקוחות חדשים. לפעמים דבר כל כך פעוט כמו נימוסים יכול לעשות את כל ההבדל.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה