דלג לתוכן

איך להיעזר בחלל העבודה המשותף כדי ליצור קשרים עם אנשים מתחומים אחרים?

כבר הוכח שקו-וורקינג משפר את הפרודקטיביות, אך חשוב לדעת שהוא גם מגדיל את ההזדמנויות שלכם ליצירת קשרים. לרוב האנשים יש את הנטייה להתחבר לאנשים הקרובים אליהם ביותר – אנשים שעובדים איתם באותו המשרד, ואולי כמה קולגות אחרים מהענף לאחר תקופת היכרות מסויימת. כתוצאה מכך, הם בסופו של דבר מוקפים רק באנשים השייכים לענף שלהם.

איך להיעזר בחלל העבודה המשותף כדי ליצור קשרים עם אנשים מתחומים אחרים?

אמנם זה מועיל לאפשרויות הקריירה כרגע, אבל בסופו של יום אנשים בעלי מעגל נטוורקינג רחב יותר מרוויחים הרבה יותר. למרבה המזל, קו-וורקינג מאפשר לכם להרחיב את מעגל הנטוורקינג שלכם, מעניק לכם את ההזדמנות לפגוש את המתחרים, משתפי הפעולה, שותפים עסקיים, עובדים פוטנציאלים אחרים, ומה לא. 
הגיע הזמן להשתמש בקו-וורקינג כאסטרטגיה להרחבת מעגל הנטוורקינג הנוכחי שלכם. הגדלת מעגל הנטוורקינג שלכם הוא הדבר החכם ביותר שאתם יכולים לעשות. תארו לעצמכם שיש גל פיטורים בחברה הנוכחית שלכם ואתם עומדים בפני שינוי קריירה. אם העמיתים לעבודה שלכם הם האנשים היחידים שאתם מקושרים אליהם, למי תפנו לעזרה מחוץ לחברה או התעשייה שלכם? 
בנוסף, אנשים שאינם פתוחים למגוון נקודות מבט, פרספקטיביות ותעשיות, אינם מצליחים להתפתח תרבותית ולהביא משהו חדש לחשיבה היומיומית שלהם.

מאחר שמדובר במשימה לא פשוטה, אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להכיר ממברים אחרים בחלל העבודה שלכם שלא מגיעים מהענף שלכם, ולהתחבר אליהם.

1. השתמשו בקשרים קיימים

אתם עובדים על הרחבת רשת הנטוורקינג שלכם כבר שנים, ויש לכם במלאי 5, 10, או אפילו 20 אנשים שאתם מבלים איתם את רוב הזמן שלכם. זהו מעגל הנטוורקינג הפנימי שלכם – והוא כולל את כל האנשים שיותר קל לכם למצוא. עכשיו, חישבו על האנשים במעגל הנטוורקינג החיצוני שלכם. בוודאי אספתם רשת נטוורקינג של עמיתים לעבודה, אנשים שפגשתם בבית הספר, פגישות, כמה כנסים, ובכל מקום אחר שבו חלקתם את אותו המקצוע עם מישהו אחר. ברוב המקרים, 80% מהאנשים הנמצאים ברשת הנטוורקינג של אדם אחד נמצאים באותו הקו שלהם. אם זה גם המקרה שלכם, הגיע הזמן לזהות את 20% הנותרים ולהתחיל לעבוד על רשת הנטוורקינג הקיימת שלכם. לפנות אל האנשים שאתם לא מתקשרים איתם בדרך כלל, לעבוד על החיבור איתם, ולהפוך אותו לחזק יותר. 

זה כנראה יוביל אתכם לפגוש אנשים חדשים באמצעות קשרים קיימים, ולהרחיב את רשת הנטוורקינג שלכם לאחר פרק זמן מסוים. 
איך ניתן לעשות זאת?
התשובה היא פשוטה מאוד – רק לדבר. התחילו לשוחח עם אנשים שאתם פוגשים במהלך היום שלכם, או להיות זמינים לנהל שיחות מעניינות באיזורים המשותפים במהלך ההפסקות.

2. קחו את זה בידיים שלכם

אתם לא יכולים לצפות להחליט שאתם רוצים להרחיב את מעגל הנטוורקינג שלכם ושאנשים פשוט יבואו אליכם ויבנו איתכם מערכות יחסים חדשות. קו-וורקינג דורש פעילויות ורעיונות חדשניים, אז השתמשו בדמיון שלכם כדי להשיג את המטרות שלכם. יש דרכים רבות בעזרתן ניתן להשתמש בקו-וורקינג לנטוורקינג. הירשמו לאירועים ופטפטו עם הנוכחים. אם אין אירועים על הפרק, תיזמו אירוע שיכלול אנשים מתעשיות קרובות אך שונות כדי שתוכלו לפגוש אנשים חדשים. הציעו לאנשים לחליף ידע על כישורים ונסיון כדי לעזור אחד לשני. ברגע שתתחילו לעשות את זה, תגלו שיש הרבה אנשים המעוניינים להרחיב את מעגל הנטוורקינג שלהם.

3. בקשו המלצות

יכול להיות שאתם מבלים בחברת אנשים מאותה תעשייה ומאותם מקצועות, אבל זה לא בהכרח אומר שהם עושים אותו הדבר. ככל הנראה אותם אנשים מכירים מספר אנשים מתחומים אחרים, וכמובן גם מתקשרים ועובדים עם אנשים נוספים מלבדכם. לכן, הגיע הזמן ליצור גיוון במעגל הנטוורקינג שלכם. אם אתם מתקשים ביצירת קשרים חדשים, בקשו מחבריכם המלצות. אנשים מהמעגל שלכם ימליצו לאנשים אחרים שהם חושבים שכדאי לכם לפגוש ויקבעו לכם פגישות היכרות.

4. תהיו עקביים

חלק מהאנשים לא מצליחים להרחיב את רשת הנטוורקינג שלהם מכיוון שהם מצפים לתמורה מיידית. אנשים לא יסמכו עליכם מהפגישה הראשונה, והם כנראה גם לא יראו קשר ממבט ראשון. מאחר שהסיבה העיקרית להרחבת מעגל הנטוורקינג היא יצירת הזדמנויות ובניית האישיות, עליכם להפסיק לצפות לתמורה מיידית. צרו קשרים כמו שיצרתם עד כה – בעקביות, סבלנות וזמן. כשזה נוגע לנטוורקינג, כולנו צריכים להבין שזה משחק ארוך. זה אומר שהגיע הזמן לשינוי. בנוסף לתכנון של הגדלת מעגל הנטוורקינג המקצועי שלכם, עשו משהו כדי שזה באמת יקרה. חשפו עצמכם לדברים שאנשים אחרים אוהבים, הרחיבו את החשיבה שלכם, צאו למקומות אליהם אנשים מחוץ לתעשיה שלכם אוהבים לצאת. החיים פשוטים מאוד כשאתם מחוברים לאנשים הדומים לכם. או שזה קשור להשקפות העולם שלכם, או שאתם חולקים תשוקה משותפת לאותו המקצוע. ועדיין, הגברת המאמץ שלכם להרחבת מעגל הנטוורקינג פותחת לכם דלתות ליותר הזדמנויות מקצועיות, ובהכרח גם לתובנות חדשות.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה