דלג לתוכן

4 טרנדים העשויים להגדיר את תעשיית חללי העבודה הגמישים בשנת 2019

בשנת 2018, שוק חללי העבודה הגמישים בבריטניה התרחב וניהיה מגוון משגשג. האם אנו יכולים לצפות לאותה רמת צמיחה גם בשנת 2019? או שגורמים חיצוניים ינסו לעכב את הצמיחה?

4 טרנדים העשויים להגדיר את תעשיית חללי העבודה הגמישים בשנת 2019

לפי Cushman & Wakefield, בשנת 2018 מפעילי חללי העבודה הגמישים שלטו בכ – 4% ממניות המשרדים במרכז לונדון, פי 2.7 יותר משנת 2007. ראוי לציין כי רוב הצמיחה הזו התרחשה ב – 5 שנים האחרונות.

לדברי Workthere, חלל עבודה גמיש המגובה על ידי Savills, הפופולריות של חללי עבודה משותפים צפויה להתגבר ככל שהיא ממשיכה להציע גיוון ולמשוך אינטרסים בינלאומיים.

קאל לי, המנהלת העולמית של Workthere, מניחה שצמיחה זו תגיע מקבוצה מתפתחת של לקוחות  פוטנציאלים המחפשים מקום עבודה חווייתי, בעל ניסיון, תוך כדי התמקדות בגמישות וברווחה, שהם בעלי חשיבות עליונה ללקוחות. עם זאת, הצמיחה של חללי עבודה לא יכולה להמשיך במסלול הנוכחי שלה לנצח. לי טוענת כי השנה יש סימני שאלה ספציפיים על קיומם של חללי עבודה גמישים בגלל ההאצה המהירה שלהם בחמשת השנים האחרונות. עם זאת, לי טוענת כי שוק חללי העבודה הגמישים ממשיך ליצור השפעה בלתי הפיכה על סביבת העבודה הכוללת ומבטיח את מעמדו בשוק בטווח הארוך.

טרנדים בסביבות עבודה גמישות לשנת 2019

Workthere חושף 4 מגמות עיקריות שצפויות להשפיע על חללי העבודה הגמישים במהלך 12 החודשים הבאים:

גלובליזציה של ספקים

היכולת להציע ללקוחות מיקומים גלובליים וקניה רשתית יכולה להיות נקודת מכירה חזקה. זה הופך להיות חשוב יותר ויותר עבור מפעילים הרוצים להכניס את המותג שלהם לתחרות בשוק.

חללי עבודה גמישים מטפסים לטריטוריות חדשות. למשל The Office Group הודיעה על חלל העבודה הראשון שלה באירופה בעיר פרנקפורט, דוגמא נוספת היא חברת Knotel שפתחה סניף ראשון בלונדון.

כמו כן, סביר להניח שנראה יותר שמות אמריקאים הפותחים חללי עבודה באירופה, מותגים בבריטניה המקימים סניפים חדשים בערים מרכזיות באירופה כגון דבלין, ברלין, פרנקפורט, פריז וארה"ב. בנוסף, ספקים מאסיה המגיעים לאירופה ולארה"ב.

צמיחתה של נישה

ב- 2018 צמחו יותר ויותר מתחמים נישתיים, כגון שטחים ממוקדים עבור סטארטאפים ומרחבים עבור נשים בלבד. בעוד שמתחמים נישתיים אלו ממלאים צורך מאוד ספציפי, הם גם מסייעים למפעילים לפתח ולייחד מותג חזק שמתאים באופן הדוק לצורכי הליבה של הלקוחות שלו.

הציפיה היא שספקים חדשים יתמקדו בנישות שונות, במטרה להבדיל את עצמם ממתחמים אחרים. בנוסף, חללים מציעים אופציות נישתיות שונות כאמצעי למשיכת לקוחות. המגמה הגדולה שאנו מצפים לה בשנת 2019 היא צהרון לילדים, הנמצא בתוך חלל העבודה, ומציע שירותי שמרטפות לילדים בזמן שהוריהם עובדים.

עליה בהשכרת חללי עבודה

בעלי קרקעות משלבים חללי עבודה גמישים בתיקי הפורטפוליו שלהם במגוון דרכים, אך רק קומץ מהם אכן מפעילים את החלל שלהם. הצפי הוא כי בשנת 2019 יהיה גל רחב של בעלי קרקעות המשווקים את חלל העבודה הגמיש שלהם כחלק ממשרד גדול יותר. כפי שבעלי קרקעות מבקשים להתחרות בשוק חללי העבודה המשותפים, השוכרים ממשיכים לחפש גמישות ושירותיות.

קונסולידציה

בעוד שהגידול המהיר של שוק חללי העבודה הגמישים יצרה מותגים מוצלחים וביססה את מרחב העבודה הגמיש כאופציה לטווח הארוך, עבור עסקים בכל הגדלים, יש עדיין חיסרון שהוא בלתי נמנע והוא העליה בתחרות על התמחור, במיוחד בלונדון, ואנו מצפים לראות מי הם הזוכים והמפסידים עם העליה בתחרות.

ואכן, הדו"ח של Cushman & Wakefield’s (מאי 2018) מצא כי סביב 140,000 מטרים משטחם של חללי עבודה חדלו לפעול במהלך 10 השנים האחרונות.

Workthere מציינים כי ספקים אשר עשויים להיות בסיכון צריכים להקדיש תשומת לב מיוחדת כדי להבין מי הם לקוחות הליבה שלהם ואיזה סוג של שטח הם רוצים. לעיתים קרובות אנו רואים ספקים המבקשים לגדול מהר מדי או לפתח מוצר שאינו עומד בדרישות השוק שלהם וכאן הם יכולים להסתבך.

עם תחזיות לאיחוד, גיוון וצמיחה נוספת, 2019 הולכת להיות שנה מלאה בחללי עבודה גמישים.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה