דלג לתוכן

שוק חללי העבודה המשותפים לאן?

5 תרחישים, ושורה אחת תחתונה. מאת: חגי אלבו, SPACING

שוק חללי העבודה המשותפים לאן?

על פי מחקר של ספייסינג (SPACING) פלטפורמה להשוואת חללי עבודה משותפים, בהתבסס על מגמות הצמיחה האחרונות של שוק חללי העבודה המשותפים, יש לפחות 5 תרחישים אופציונליים שעשויים להתרחש בשוק חללי העבודה העולמי בחמש השנים הבאות.

חללי העבודה המשותפים שיפרו את המיקומים, השירותים שהם מעניקים, הטכנולוגיות והעיצוב, אך למרות זאת מפעילי החללים חייבים להגביר את הפעילות שלהם כדי להמשיך להתקיים. על פי בדיקת ספייסינג, חללי עבודה משותפים תופסים כיום כ – 4.61 מיליון מ"ר של שטחי משרדים, אשר שווה לכ– 1.4% משטחי המשרדים במטרופולינים של בארה"ב. אף על פי שהענף צפוי להמשיך על מסלול הצמיחה שלו, צמיחה זו גם יכולה להשתנות.

תרחיש 1 – חללי העבודה המשותפים יגדלו במהירות ויגיעו ל – 20% ממלאי שטחי המשרדים עד 2023.

אם תרחיש זה קורה, חללי עבודה משותפים יחליפו את שטח המשרדים המסורתי כנגד נתח משמעותי מהשוק. בשל הגדילה באפשרויות השונות, התחרות תגדל ולכן סביר להניח כי מחירי חללי העבודה המשותפים ירדו בהתאמה.

תרחיש 2 – חללי עבודה משותפים ימשיכו לצמוח בקצב הנוכחי שלהם, אך תהיה תופעה של מיזוגים ורכישות.

השנה, חללי עבודה משותפים חוו גל חזק של קונסולידיציה, במיוחד מצד שחקנים גדולים כמו WeWork ו - IWG. אם שיעורי הצמיחה יישמרו, המלאי של חללי עבודה משותפים יגיע ל – 32.2 מיליון מטרים רבועים ב – 24 שווקים גדולים בארה"ב עד שנת 2023, כאשר חללי עבודה גדולים יקלטו אליהם את חללי העבודה הקטנים כדי להרחיב את טביעת רגלם ואת שווי השוק שלהם. אותה התנועה תתקיים גם בישראל בתרחיש זה.

תרחיש 3 – חללי עבודה משותפים יצמחו באיטיות, לכדי גדילה של כ - 5% בשנה.

בתרחיש זה שחקנים גדולים יישארו מובילי השוק ויכתיבו המגמות, אבל האסטרטגיה שלהם צריכה לעבור שינוי. אם תרחיש זה יקרה, תכולת חללי העבודה המשותפים תגיע ל – 5.94 מיליון מטר רבוע בשווקים הגדולים עד שנת 2023. בעלי הנכסים ימנפו את הנכסים שלהם ויבנו תוכניות עסקיות כדי להתחרות עם מפעילי חללי עבודה אחרים, אשר יפחיתו את הגידול בתעשיית חללי העבודה.

יתר על כן, כמו שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח ושוק העבודה ממשיך להשתנות, שוכרים בחללי עבודה אולי לא יצטרכו חללים גדולים כמו שהם צורכים עכשיו, ולכן, תיהיה ירידה בביקוש עבור שטחי משרדים בכללי.

תרחיש 4 – במהלך המיתון הכלכלי הבא, התפוסה בחללי עבודה המשותפים תצנח בכ – 10%.

תרחיש המיתון הכלכלי הוא נושא לדיון בענף חללי העבודה המשותפים מזה זמן רב. רבים מאמינים שענף זה לא יוכל לשרוד כי המפעילים יישארו עם התחייבויות לטווח הארוך אך הם לא בהכרח יוכלו למלא את חלל העבודה אם אנשים מנסים לקצץ בעלויות. בתרחיש זה, חללי עבודה גדולים יתקיימו לצד חללי עבודה קטנים ויאלצו להצטמצם, ותעשיית חללי העבודה המשותפים תצטמצם לכ - 4.16 מיליון מטרים רבועים עד שנת 2023. בתרחיש זה, חללי העבודה הקטנים הם אלו שייפגעו בצורה הגדולה ביותר.

תרחיש 5 - חללי עבודה משותפים יתרסקו במהלך המיתון הכלכלי, והתפוסה של חללי העבודה תוקטן בחצי.

תרחיש זה אומר כי במצב של מיתון כלכלי, התפוסה של חללי העבודה תופחת ל – 2.31 מיליון מטרים רבועים עד שנת 2023. מפעילי חללי עבודה קטנים לא יוכלו להתחרות בשוק, בעוד ששחקנים גדולים יותר יצטרכו לשנות את המודל העסקי שלהם כדי ליצור יתרונות גדילה.

חשוב לציין כי אף אחד מהתרחישים גורם לחללי העבודה המשותפים להפסיק להתקיים. שוק הקו-וורקינג כאן כדי להשאר, אך תרחישים 4-5 משנים מהותית את אקלים הצמיחה.

השורה התחתונה ונבואת ספייסינג

על פי המחקרים המעמיקים בעולם, ועל פי מיטב המומחים בכנסים – תרחיש מספר 2 הוא הפופולרי והשוק כולו מאמין בו.

אם להמר על תחושותינו, ועל אינדיקטורים רבים שאנו חשים בספייסינג מתחת לפני השטח – אנו היינו שמים את הז'יטון דווקא על תרחיש מספר 1.

נתראה בהנפקה של wework, ושם כבר נדע לאן נושב החלל.

 

הכותב הוא ממייסדי SPACING, השוואת חללי עבודה

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה