דלג לתוכן

הערך האמיתי של חללי עבודה גמישים

יותר ויותר עסקים ותעשיות מזהים את הערך העצום של חללי עבודה גמישים, אבל למה חללי עבודה אלו בעלי ערך רב לאנשים, חברות ומשקיעים? הערך האמיתי של חללי עבודה גמישים הוא שהם מאפשרים חוויות טובות יותר, שמשפיעות על הפרודקטיביות, יצירתיות ואיכות החיים של העובדים.

הערך האמיתי של חללי עבודה גמישים

כולם מדברים על סביבות עבודה גמישות - חברות גדולות, בעלי נדל"ן מסחרי, משקיעים, מעצבים, ועוד. השאלה היא למה? מדוע הן בעלי ערך רב לאנשים, חברות ומשקיעים?

חללי עבודה גמישים פשוט מאפשרים, שם טמון הערך הגדול שלהם. אבל מה בדיוק הם מאפשרים?

שיתופי פעולה

סביבות עבודה גמישות מגוונות בכך שהן ביתם של אנשי מקצוע מענפי תעשייה שונים ורבים, ובכך מאפשרות שיתופי פעולה - משום שהן מספקות מקום בו אנשים נחשפים תמיד לרעיונות ונקודות מבט שונות. יתר על כן, במרחבי עבודה גמישים לרוב ניתן למצוא אזורים קהילתיים שבהם עובדים מחברות שונות יוצרים אינטרקציות זה עם זה, ולעיתים קרובות אינטרקציות אלה הופכות לשותפויות עסקיות חדשות, הזדמנויות עבודה, רעיונות חדשים, לקוחות חדשים ואפילו לחברי צוות חדשים.

משיכה ושמירה על כישרון

עד 2023, JLL מעריכים כי 30% מתיקי הנדל"ן של החברה יהיו מורכבים מחללי עבודה גמישים. חברות מכל הגדלים החלו להשתמש בסביבות עבודה גמישות ככלי למשיכה ושימור כישרון. סביבות אלו מושכות מבחינה ויזואלית ומעוררות השראה, הן מציעות שירותים שיכולים לשפר את חוויית העבודה, הן מאפשרות לחברות למצוא כישרונות במדינות ואזורים שונים, והן מדרבנות את העובדים לעבוד מכל מקום ובכל פעם שמתאים להם.

אופי חברה טוב יותר

העיצוב של מקום העבודה אומר הרבה על אופיה של החברה. סביבות עבודה גמישות יכולות לשפר את אופי החברה, משום שהן נועדו לעודד שיתוף פעולה ולשפר את חוויית העבודה הכוללת של האדם. יתר על כן, על ידי מתן אפשרות לעובדים לעבוד מחוץ למטה של החברה, החברה רומזת לעובדיה כי היא סומכת עליהם שיעשו את העבודה הנדרשת ללא קשר למיקום בו הם נמצאים.

הקמת צוותים הממוקמים בחללי עבודה משותפים משפרים את תרבות החברה, מפני שזה  מעודד את חברי הצוות להשתתף באופן פעיל בקהילה ולעסוק בפעילויות מחוץ לעבודה, מה שעשוי לסייע לחיזוק הקשר בין העובדים, ולתרום לרווחה שלהם.

קהילתיות

הקהילה היא אחת מנקודות המכירה הגדולות ביותר של סביבות עבודה גמישות, במיוחד חללי הקו-וורקינג. מרחבי עבודה גמישים מעודדים קהילתיות, באמצעות מגוון אירועים ופורטלים חברתיים פנימיים. לפי הסקירה העסקית של הרווארד, גם אם אנשים אינם משתתפים בכל האירועים והפעילויות, הם מרגישים חלק מהקהילה רק מתוך ידיעה שיש פוטנציאל לאינטרקציות, כאשר הם רוצים או זקוקים להם.

יחס לבריאות הנפש ולרווחה

מרחבי עבודה גמישים מקדמים באופן פעיל את בריאות הממברים באמצעות מגוון רחב של תוכניות ושירותים כגון מדיטציה ויוגה, גישה לחדרי כושר, מזונות בריאים וחטיפים, סדנאות להתמודדות עם מתח ועוד. מתחמי עבודה גמישים הם גם מקום בטוח בו אנשים יכולים לדבר על בעיות הנפש והתמודדות עם בדידות. לבסוף, מקומות עבודה אלה משלבים אלמנטים עיצוביים התורמים לרווחתו הכללית של האדם, כמו אור טבעי, ריהוט ארגונומי, פסיכולוגיית צבע, ועיצוב המעודד תנועה מתמדת לאורך כל היום.

בחירה

מקום העבודה המודרני הוא מקום המבוסס על בחירה, הכוונה היא על איזון בין סוגים שונים של סביבות עבודה בשטח נתון. חללי עבודה מאפשרים לממברים לבחור היכן ומתי הם עובדים, ומציעים סביבות עבודה שונות בתוך מתחם העבודה. מרחבי העבודה הגמישים מציעים שילוב של שטחים פרטיים ואופן-ספייס, איזורים משותפים, איזורי בריחה והתנתקות, טרקלין וחללי אירועים. בנוסף, הם מציעים בחירה באורך השכירות, עלות, ושירותים נוספים.

חוויות אנושיות

מרחבי עבודה גמישים סוללים את הדרך בעיצוב האנושי. במקום שמקום עבודה יהיה מקום אליו עובדים חייבים ללכת, חללי עבודה הפכו את מקום העבודה ליעד, מקום שאליו אנשים רוצים ללכת. זוהי תוצאה של מחשבה מתוכננת ומעוצבת בקפידה, המחפשת לעורר ולהניע אנשים. הערך של מרחבי עבודה גמישים הוא שהם מאפשרים חוויות טובות יותר, שמתרגמות לפריון, יצירתיות, ואיכות חיים.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה