דלג לתוכן

כיצד ומדוע מקומות עבודה מבוססי פעילות מעצימים עובדים ומגדילים את הפרודוקטיביות?

סביבת עבודה המבוססת על פעילות היא סגנון של עיצוב במקום העבודה המעצים את העובדים באמצעות בחירה, על ידי חילוק המתחם לאיזורים המתאימים למגוון רחב של פעילויות ומטרות הקשורות לעבודה.

כיצד ומדוע מקומות עבודה מבוססי פעילות מעצימים עובדים ומגדילים את הפרודוקטיביות?

הצורך להציע לעובדים סביבות עבודה מבוססות פעילות הוא תגובה לטרנד חללי העבודה הנוכחי. אנשי מקצוע כבר לא דבוקים לכסאות שלהם כמו פעם, משמע שרוב שטח המשרדים לא מנוצל. דבר זה הוביל לסביבות עבודה עם אופן ספייס, המציע לעובדים אזורי עבודה מגוונים.

נדרשים אלמנטים שונים ליצירת סביבת עבודה המבוססת על פעילות, כולל סביבת עבודה משותפת, איזורי מנוחה, שטחים שקטים ופרטיים וטכנולוגיה. מכיוון שסביבות עבודה שמבוססות על פעילות מאפשרות לעובדים לבחור איך ומאיפה הם רוצים לעבוד, על מנת ליצור מתחם עבודה שכזה עליכם לספק לעובדים סביבות שונות בתוך מתחם אחד.

לא כולם אוהבים לעבוד באותה הצורה, ולכן חשוב לספק לכל סוג של עובד את סביבת העבודה האופטימלית עבורו: איזורים פרטיים לנהל שיחות טלפון, מרחבים יצירתיים שיסייעו לעובדים לבצע סיעור מוחות, חדרי ישיבות עם כסאות נוחים לישיבות ארוכות במיוחד, וכו'.

איזורים משותפים

סביבות עבודה בתכנון פתוח מתאימות בעיקר לעובדים שלא מגיעים למשרד בכל יום, ונוטים לבלותאת רוב שעות העבודה מחוץ למשרד. בנוסף, חללי עבודה בסגנון אופן-ספייס מתאימים לקבוצות שעובדות יחד על פרויקט ספציפי וצריכים מקום להתאסף בו. חללים אלו מעודדים שיתוף פעולה אורגני וחיבור קבוצתי.

מרחבים שקטים ופרטיים

אזורים שקטים ופרטיים מאפשרים לעובדים לבצע משימות שדורשות ריכוז גבוה. בנוסף, חללים אלו יכולים לעזור לאנשים להירגע ולחשוב בפרטיות על ידי ביטול רעש והסחות דעת לא רצויות. איזור זה צריך להיות מרוחק משמעותית מהאיזורים המשותפים במתחם, או להיות איזור עם בידוד אקוסטי על מנת לשמור על השקט.

איזורי מנוחה וטרקלין

באיזורי המנוחה והטרקלין של חלל העבודה צריכים להיות אזורי ישיבות רבים, פזורים ונוחים. אזורים אלה הם בדרך כלל האיזורים החברתיים של סביבת העבודה, איזורי המתנה, איזורי מפגש לא פורמליים, אשר נמצאים לרוב בקרבת המטבח המשותף.

חדרי ישיבות ואיזורים לפגישות לא רשמיות

כל מתחם עבודה צריך לספק לעובדים שלו אזורי מפגש, קטנים וגדולים. חדרי ישיבות צריכים לתמוךבפגישות של שני משתפפים, עד 15 או 20. כל חדרי הישיבות צריכים להיות מצוידים בשולחן, כיסאות נוחים, לוח מחיק, טכנולוגיה ו-WiFi.

טכנולוגיה ומשאבים

חללי עבודה מבוססי פעילות צריכים לאפשר לאנשי מקצוע לבצע משימות ביעילות. חלל עבודה שכזה צריך לספק לממברים את המשאבים והטכנולוגיה הדרושים על מנת לתמוך בסוגים שונים של פעילויות ומשימות: לוחות, מדפסות, שקעים, WiFi, אחסון, ועוד.

סביבות עבודה מבוססות פעילות משפרות את הפרודקטיביות, את משיכת הלקוחות ושימורם, ומעודדות שיתופי פעולה בין העובדים.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה