דלג לתוכן

5 עיצובים וטרנדים טכנולוגים היכולים לשפר את החוויה בחלל העבודה המשותף שלכם

ככל שמתגבר המירוץ ליצירת החוויה הטובה ביותר במקום העבודה, חברות החלו להשתמש באלמנטים עיצוביים וטכנולוגים בנסיון ליצור חוויה יחידה מסוגה. דו"ח " 5 טכנולוגיות העיצוב המשרדיות משנות את חווית העובדים" שפורסם על ידי Future Offices"" מספק מבט על אלמנטים עיצוביים וטכנולוגיים שונים שחברות מיישמות כדי לספק את צריכהם ורצונותיהם של כוח העבודה המודרני.

5 עיצובים וטרנדים טכנולוגים היכולים לשפר את החוויה בחלל העבודה המשותף שלכם

סביבת העבודה המודרנית עוסקת בחוויה – יצירת האיזון הנכון בין המרחב הפיזי, הטכנולוגי והשירותים המוצעים. החוויה הנכונה בחלל העבודה יכולה לעזור לחברות להניע את הפרודוקטיביות של העובדים, לשפר את מוערבותם ולשפר את תרבות החברה. כל אלה בשילוב יחד יכולים להיות מתורגמים לרווחים והכנסות גדולים יותר לחברה.

5 מגמות המשפרות את חווית מקום העבודה

 

IoT .1 וטכנולוגיות חכמות – משולחנות עבודה לבקרת אקלים, לטכנולוגיית IoT  יש פוטנציאל להמציא מחדש כמעט את כל הרכיבים במשרד המודרני. קחו לדוגמא את הנושא המדובר ביותר – טמפרטורת המשרד. מערכות וחיישני בקרת אקלים חכמים יכולים להשתמש בנתונים בזמן אמת בכדי להתאים טמפרטורה ולמקסם את יעילות האנרגיה על בסיס הטמפרטורה בחוץ, כמה אנשים נמצאים בחדר וכ"ו. יישומים אחרים כוללים גישה אוטמטית, תאורה חכמה, שולחנות עבודה חכמים, תחנות עבודה וחיישני תנועה בכדי להבין טוב יותר כיצד אנשים משתמשים ומתקשרים עם מקום העבודה.

2. ארגונומיה – סביבה נוחה, מצוידת בכלים הנכונים, יכולה לסייע בהנעת הפרודקטיביות של החברה עד 20% יותר. על מנת שאנשים יבצעו את המיטב, הם צריכים להרגיש במיטבם. ארגונומיה מתקדמת יכולה לסייע בשיפור הרווחה הפיזית, החברתית והנפשית של משתמש הקצה, מה שבתורו יכול לעזור בשיפור שביעות הרצון הכללית של העובד. אלמנטים ארגונומיים חשובים שיש לקחת בחשבון כוללים ריהוט ארגונומי, אקוסטיקה ועיצוב צלילים, שולחנות מתכווננים לגובה, זרועות שולחן עבודה מתכווננות לגובה, גרמי מדרגות גלויים ואביזרים טכנולגויים ארגונומיים (למשל מקלדות ועכברים המספקים תמיכה בפרק כף היד), ואפשרויות ישיבה חלופיות.

3. תשתית דיגיטלית – עם דיבורים נוספים על עתיד חללי העבודה, יש דיונים מוגברים על מקום העבודה הדיגיטלי והצורך של חברות לאמץ תשתיות דיגיטליות לתמיכה במודלים של העבודה המודרנית.  זה כולל יישום של טכנולוגיות חכמות, IoT, אפליקציות לשיתופי פעולה ועוד, אך זה מחייב גם חברות לצייד את העובדים באופציה לעבוד בכל מקום ובכל זמן. הקמת תשתית דיגיטלית יכולה לעזור לחברות להעלות את מעורבות העובדים וזריזותם, דבר היכול להקל את התקשורת, שיתוף הפעולה והקשרים. עם זאת, על ידי מתן אפשרות בחירה מגוונת לעובדים במקום העבודה, תשתית דיגיטלית יכולה גם לסייע בהפחתת תחושות של לחץ, עומס יתר ושחיקה.

4. מציאות מוגברת ומציאות מדומה – אף על פי שהדבר עדיין נמצא בחיתוליו, פתרונות מוגברים ומציאות מדומה כבר משנים את אופן הפעולה של חברות עם עובדיהם. במקרים רבים חברות ממנפות טכנולוגיות אלה כדי לשפר את הכשרת העובדים. ניתן להשתמש בטכנולוגיות אלה גם בכדי להביא לשיתוף פעולה בין צוותים מרוחקים ומפוזרים על ידי מתן חוויית מפגש שהיא מדהימה. ניתן להשתמש גם ב – AR ו – VR  כדי לשפר את תכנון מקום העבודה וליצור סביבות בנויות ומרתקות במיוחד, בשילוב עם טכנולוגיות חכמות.

5. טבע – בריאות היא לב ליבו של מקום העבודה המודרני ושילוב אלמנטים טבעיים במקום העבודה יכול לסייע בשיפור החוויה והרווחה של העובדים מקצה לקצה. מחקרים מצאו כי החשיפה לחוויות של סביבת טבע מספקת שיקום רגשי גדול יותר, עם מקרים נמוכים יותר של מתח, חרדה, כעס, עייפות, בלבול והפרעה מוחלטת מאשר סביבות עירוניות עם מאפייני טבע מוגבלים. דוגמא לנופי טבע בעבודה הם צמחים חיים ירוקים, מקור מים כמו מזרקה או השמעת קולות מים, חומרים טבעיים בריהוט ועוד.

עדיין מתלבטים באיזה space לבחור?התייעצו עם המומחים שלנו.

   
  • Avater support - אווטר תמיכה